• slider2 _1_.jpg
  • slider3-.jpg
  • slider _1_.jpg


خواص کلم بروکلی در سندرم پیش قاعدگی

پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه‌های ماساچوست و‌هاروارد عنوان کرده اند بر اساس نتایج یک مطالعه مشترک که به تازگی صورت گرفته، زنانی که میزان زیادی کلم بروکلی و دیگر منابع گیاهی حاوی آهن استفاده می‌کنند کمتر در معرض ابتلا به سندرم پیش از قاعدگی قرار می‌گیرند.

 سندرم پیش از قاعدگی ( Premenstrual Syndrome ) مجموعه ای از مشکلات فیزیکی درونی است که ۷-۲ روز قبل از قاعدگی شروع شده و با آغاز پریود، تمام می‌شود و البته در این مدت ناراحتی فرد و اطرافیا نش را به دنبال دارد.۲۰ الی۳۰ درصد خانم‌ها در طی دوران قاعدگی از عوارض سندرم پیش از قاعدگی یا PMS رنج می‌برند.

متخصصان رشته تغذیه عنوان کردند که در این مطالعه دریافته اند زنانی که منابع غذایی و مکمل‌های غنی از آهن گیاهی مصرف می‌کنند کمتر دچار تنش‌های قبل از عادت ماهانه می‌شوند.
پزشکان بر این باورند که آهن موجود در غذاها با تنش‌های قبل از عادت ماهانه (PMT) مرتبط است چرا که آهن به آزاد شدن سروتونین در مغز کمک می‌کند و این هورمون در تنظیم خلق و خوی افراد بسیار موثر است.
اصطلاح « سندرم پیش از قاعدگی » در مورد علائمی‌که توسط برخی زنان در دو هفته قبل از عادت ماهانه تجربه می‌شود به کار می‌رود. از این اصطلاح با عنوان سندرم پیش از قاعدگی نیز یاد می‌شود.
این مطالعه روی ۳۰۰۰ پرستار در طول یک دوره ۱۰ ساله انجام شد. در شروع این مطالعه همه شرکت کنندگان اعلام کردند که تنش قبل از عادت ماهانه نداشته اند. در پایان دهه، یک سوم زنان از این سندرم برخوردار بودند و دو سوم دیگر هیچ گونه علامتی از این سندرم از خود نشان ندادند.
هنگامی‌که کارشناسان رژیم غذایی این ۳۰۰۰ پرستار را تحت آزمایش قرار دادند، متوجه ارتباط بین آهن گیاهی جذب شده و پیشرفت کند سندرم پیش از قاعدگی شدند. گروهی که روزانه حدود ۲۰ میلی گرم جذب آهن داشتند، ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از افرادی که میزان آهن کمتری استفاده کردند گرفتار علائم این سندرم شدند.
کارشناسان همچنین نشانه‌هایی یافتند بر این مبنی که جذب مقادیر بالای عنصر «روی» نیز خطر ابتلا به سندرم پیش از قاعدگی را کاهش می‌دهد.
همچنین مصرف کافئین زیاد، استرس، افزایش سن ،سابقۀ افسردگی،سابقۀ افسردگی،سابقۀ افسردگی،سابقۀ خانوادگی، عوامل رژیم غذایی عوامل تسریع کننده و تشدید کننده سندرم پیش از قاعدگی هستند .

محصولات